London, UK – 25 Juni 2020, London – American Express Global Business Travel (GBT), världens ledande partner för affärsresor, har utsett Julie Avenel till Vice President för Global Business Consulting. I sin nya roll kommer Julie att leda GBT’s globala consulting avdelning, och rapporterar till Drew Crawley, Chief Commercial Officer.

“Julie har bred erfarenhet, inkluderat affärsutveckling och ledarskap av globala team, vilket är viktigt i den här nyckelrollen. Utnämnandet av Julie kommer i en tid då GBTsätter ökat fokus på sina branschledande konsulttjänster” säger Crawley.

Avenel, som bor i Frankrike, har varit på GBT i över nio år, senast som Director för Global Supplier Relationships för region EMEA (Europe, Middle East and Africa). Tidigare har Julie bl and annat varit management-konsult hos Boston Consulting Group och analytiker hos Accor. Julie har dubbla Masters examen I Tourism & Hospitality från University of Brighton och Normandie Business School.

About American Express Global Business Travel
American Express Global Business Travel (GBT) is the world’s leading business partner for managed travel. We help companies and employees prosper by making sure travelers are present where and when it matters. We keep global business moving with the powerful backing of 18,000 travel professionals in more than 140 countries. Companies of all sizes, and in all places, rely on GBT to provide travel management services, organize meetings and events, and deliver business travel consulting.

Learn more at amexglobalbusinesstravel.com.

Paul Revel